Halk Sağlığı Anabilim Dalı, Tıp Fakültesinin mezuniyet öncesi eğitim programının ilk yılından başlayarak her yıl halk sağlığının önemli konularında öğrencilerle buluşmaktadır. Tıp eğitimi boyunca, hekimlik kimliklerinin bir parçası olacak biyo-psiko-sosyal bir bakış açısını geliştirme konusunda ve aynı zamanda öğrencilerin toplumsal düzeyde sağlığın korunması ve geliştirilmesi adına hekim olarak sahip olmaları gereken bilgi ve beceriler geliştirecek eğitim faaliyetlerini yürütmektedir. Fakültenin müfredatında özellikle araştırma ve topluma dayalı eğitim etkinliklerinin ağırlıklı bir kısmı bölümümüz tarafından yürütülmekte olup eğitim etkinliklerinin çoğu entegre bir modelde tıp veya tıp dışı disiplinlerle ve aynı zamanda çeşitli sivil toplum kuruluşlarının katılımıyla birlikte planlanmakta ve yürütülmektedir.

1. Sınıf MEDI seminerleri (MEDI 101-102)

Tıp fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin sağlık kavramı, sağlığın sosyal belirleyicileri ve önemli toplum sağlığı konuları ile karşılaşmalarına olanak sağlamak amacıyla hazırlanmış, haftada bir kez 2 saatlik bir ders olarak planlanmıştır. Programın yürütücülüğünü Halk Sağlığı AD öğretim üyesi Dr. İlker Kayı ile Patoloji AD Öğretim Üyesi Dr. Arzu Ruacan planlamaktadır.

 

2021-2022 yılı MEDI programına buradan ulaşabilirsiniz.

3. Sınıf Halk Sağlığı Bloğu (PUBC 307)

Tıp fakültesi öğrencileri Halk sağlığı konuları ile ilk kez üçüncü sınıftaki PUBC 307 Halk Sağlığı Bloğunda karşılaşırlar. Bu blok üçüncü sınıfta bütün bir yıl boyunca devam eder, halk sağlığının temel konularını içeren dersler eğitmen sunumu yanısıra, küçük grup çalışmaları, saha ziyaretleri, sınıf içi projeler, tartışma, film izleme ve olgu sunumu gibi çoğunlukla öğrenci merkezli eğitim yöntemleri kullanılarak işlenir. Ders başlıklarından bazıları şunlardır: Right to health and access to health care, health advocacy and physician social responsibility, determinants of health, biomedicine, culture and health, vulnarable populations and health, levels of prevention, health education and behavior change, organizational structure and governance of health, measurements of health and disease, occupational health and safety, health policy, health reforms, health promotion, environmental health, global health.

 

2021-2022 yılı PUBC 307 programına buradan ulaşabilirsiniz.

3. Sınıf Research Methodology in Health Science (RMHS 309) Bloğu:

Öğrenciler küçük gruplarda, danışman öğretim üyeleri eşiliğinde toplum sağlığına yönelik konularda araştırma planlar, araştırmayı yürütür, verileri analiz eder ve sonuçlarını sunarlar. Bu etkinlik bir yıl boyunca, komitelerden bağımsız olarak devam eder. Araştırma projeleri yıl sonunda Halk sağlığı sempozyumunda sunulur ve değerlendirilir.

Öğrenci araştırmalarından pek çoğu ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulmuştur. 2021 yılında sunulan araştırmalar şunlardır:

  • Kıllı NE, Bakır NÇ, Canbaz AA, Karabulut K, Mutlu A, Karataşlı Ş, Tekin S, Kayı İ. Covıd-19 Pandemisi’nde Türkiye’de HIV ile Yaşayan Bireylerde Psikolojik Dayanıklığı Etkileyen Faktörler. (Sözel Sunum) 5. Uluslararası 23. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi. 13-18 Aralık 2021 (online).
  • Eid MA, Kaya IF, Atık E, Sana M, Kılıç D, Kayı İ, Sakarya S. Türkiye’deki Üniversite Öğrencileri Arasında e-Sağlık Okuryazarlığı, COVID-19 ile İlgili Komplo Teorilerine ve Aşılamaya Yönelik Tutum: Kesitsel Bir Araştırma. (Sözel Sunum) 5. Uluslararası 23. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi. 13-18 Aralık 2021 (online).
  • Ayaslıer AA, Albayrak B, Çelik E, Özdemir Ö, Özgür Ö, Kırımlı E, Kayı İ, Sakarya S. Burnout Among Primary Healthcare Physicians and Nurses in Turkey During COVID-19 Pandemic. (Sözel Sunum) 5. Uluslararası 23. Ulusal Halk Sağlığı Kongresi. 13-18 Aralık 2021 (online).

4. Sınıf Entegre oturumlar

Halk Sağlığı AD 4. sınıfta yer alan Pediatri ve Dahiliye stajlarında adolesan ruh sağlığı, hava, su, toprak kirliliği ve sağlık etkileri, sağlık çalışanlarının sağlığı konularında panel biçiminde yürütülen entegre oturumlarda yer alır.

4. Sınıf Kadın-doğum Bloğu- Üreme Sağlığı programı

Dünyada ve Türkiye’de üreme sağlığı açısından öncelikli olan temel konuları tartışmak, nüfus temelli üreme sağlığı göstergelerinin tanımını, mevcut düzeylerini ve belirleyicilerini açıklamak için anabilim Dalımız tarafından planlanan bu 4 haftalık program, Kadın Hastalıkları ve Doğum Stajının içinde  yer almaktadır. Halk Sağlığı, Kadın Hastalıkları ve Doğım, Adli Tıp ve Psikiyatri Anabilim Dallarından öğretim üyelerinin katılımı ile yürütülen programın içeriğine buradan ulaşabilirsiniz.

5. Sınıf Seçmeli Halk Sağlığı programı

5. sınıf öğrencileri seçmeli staj kapsamında 4 hafta süren Halk sağlığı stajını seçebilirler. Staj programının içeriği, etkinliğin yapılacağı yer ve yöntemi öğrencilerin beklentileri ve Anabilim Dalında yürütülmekte olan projelere göre birlikte belirlenir. Seçmeli staj bir makale yazımı etkinliği ile yürütülebileceği gibi, sahada veri toplama, bir STK nın etkinliklerine katılma veya değerlendirme vb görevler olabilir.

6. Sınıf Intern programı

Son sınıf öğrencileri 8 hafta süren Halk Sağlığı ve Aile hekimliği stajında temel olarak iki ana konuda çalışırlar. Stajın ilk 4 haftası toplumun sağlık durumunu ve sağlık ihtiyaçlarını belirleyerek, öncelikli sağlık sorununa yönelik bir müdahale programı geliştirilmesi etkinliklerini içeren COPC (Community Oriented Primary Care) ye ayrılmıştır. İkinci 4 haftalık süreçte ise öğrenciler bir araştırma sorusu geliştirip bu soruya yönelik bir araştırma önerisi hazırlar ve eş zamanlı olarak farklı araştırma tipleri ile yapılmış ve yayımlanmış araştırmaların eleştirel değerlendirmesini yaparlar.

Eğitimin teorik ve tartışma ile yürütülen kısımları KU hastanesinde yapılırken, staj süresinin asıl kısmı Beyoğlu İlçe Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı TSM, ASM ve VSD’de yürütülür.

 

Intern programına buradan ulaşabilirsniz.